wtorek, 24 lipca 2018

Dar

Nareszcie chwilę na odsapnięcie miałem.
I od razu jak tylko pewne rzeczy ze mnie powychodziły.
To od razu inne same poprzychodziły.
Wyostrzenie zmysłów, głód czytania i przede wszystkim wrażliwość.
Za pomocą uważności, skupienia, słuchania, ćwiczyć się można we wrażliwości tak jak w sprawności fizycznej. Wieś, ludzie, wrażliwość, ciało i myśl to piękny zestaw.
No i wspaniałe lektury: Wiktor Osiatyński, Zrozumieć świat i Paweł Huelle Byłem samotny i szczęśliwy. które czytałem głównie w podróży, w pociągach, autobusach, powrotach do domu i wyjazdach. I jak sobie myślałem o różnych darach, które dostałem jako człowiek, z perspektywy całego dotychczasowego życia, to takim najogólniejszym darem, który pozwala się rozwijać różnym innym, jest umiejętność uczenia się. Uczenia się świata, prawd innych ludzi, piękna, miłości, jej braku, siebie w końcu. Uczenie się jest darem i jestem o tym przekonany, niech to moje przekonanie przejdzie na moich uczniów drogą osmozy. A za dary się dziękuje, więc dziękuję za to, że mogę się uczyć, i czuję wdzięczność a jak się przyjemnie wtedy żyje. I chciałbym zacytować niezwykły fragment jakiś z Huellego, ale jak próbuje go wybrać fragment rozrasta się na stronę lub dwie, a tam zaczyna się kolejny piękny, więc nie będę przepisywał pół opowiadania tylko sięgnijcie po książkę.

wieś, ludzie, wrażliwość, ciało,
ciało, taniec, ekstaza, ruch,
przestrzeń, słuchanie, ucho, cisza,
płachta, dym, drewno, zatoka,
las, drzewa, zwierzęta, natura
dociekliwość, zrozumienie, uczenie się, myśl
prawda, błąd, rząd, zakłamanie
milczenie, walka, lustro, czerń
serce, smutek, rozłąka, cierpienie
zgoda, decyzja, słuszność, trud
słońce, maliny, akceptacja, przyszłość
nadzieja, chusta, taniec, wiatr,
koty, prawda, miłość, czas
język, gramatyka, trudności, chęć.

i muzyka (oraz videoklip)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz