sobota, 14 czerwca 2014

Lato 76'

Rojek śpiewa:

Lato 76'
niewiele chciałem mieć
gdybyś nie zahamował
nie było by mnie.

Całą swoją złość, kieruję dziś do ciebie.


A Myśliwski pisze:

- Pamiętasz, szukałam tych listów, kartek dla ciebie i znalazłam notes ojca. - Zaczęła przewracać kartki. - Niedużo tu tych nazwisk, adresów, ale nie żył długo. Mógłbyś przepisać do swojego. (...) Jest w tym jego życiu trochę i mojego. O, doktor Zybert, dobry lekarz, przydałby ci się.
 - A po co mi wasze życie? - żachnąłem się.
 - Ty myślisz, że życie od ciebie się zaczyna?

A Lem pisze "Kongres Futurologiczny" i obejmuje swoim spojrzeniem jeszcze dłuższe okresy, w którym coś się rodzi z czegoś, z czegoś wynika. (bo nic się samo nie rodzi i bez śladu nie znika).

Rojek, Myśliwski, Lem a także Hanna Krall i Tkaczyszyn Dycki - wszyscy oni mają rację.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz